Már régóta elhatároztad, hogy szeretnél egészségesebben élni és jobban kinézni, azonban a kezdeti igyekezet mindig alábbhagyott? Az alábbi tippek betartásával, ezúttal biztosan nem marad el a várva várt siker. 

 

Minden fejben dől el
Ha magadban realizálod, hogy a szervezeted számára károsak a finomított szénhidrátok és megtalálod az egészséges alternatívákat, akkor egy idő után már nem is kívánod majd a cukros édességeket. Döntsd el magadban, hogy ezentúl odafigyelve étkezel, így az egészséges táplálkozás észrevétlenül kúszik majd be a tudatodba.

életmódváltás egészség sport diéta mozgás tudatosság


Tervezd meg
Határozd meg, milyen étrendet szeretnél követni, és az alapján állítsd össze az étkezésed. Ha papírra veted, sokkal nagyobb a nyomás, hogy tartsd magad a leírtakhoz. A legjobb, ha előre csomagolsz, így biztosan nem esel majd kísértésbe.


Tűzd ki a célod
Fogalmazd meg konkrétan, mit szeretnél elérni, azonban ne támassz irreális elvárásokat. Légy türelmes magaddal szemben és halaldj lépésről lépésre.


Selejtezd ki a konyhádból a felesleges dolgokat
Már nem lesz szükséged a fehérlisztre, a cukorra, valamint az előre feldolgozott élelmiszerekre. A legjobb, ha mihamarabb megszabadulsz tőlük.

életmódváltás egészség sport diéta mozgás tudatosság


Motiváld magad
Készíts egy fotót mielőtt belevágnál az életmódváltásba, majd hetente csinálj egy újat. Nincs nagyobb motiváció annál, ha látod magadon a pozitív változást.


Moss fogat vacsora után
Ezzel aprósággal megvéded magad attól, hogy az esti tévénézéshez becsússzon egy kis nassolnivaló.


Étkezz tudatosan
A napi ötszöri kis étkezés a nyerő.
A reggeli lehetőleg teljeskiőrlésű szénhidrát legyen csirkemell sonkával, egy szelet sajttal és friss zöldséggel. A zabpehely banánnal vagy almával szintén befutó, de a tojással sem lőhetsz mellé, hiszen kiváló fehérjeforrás.
Tízóraira és uzsonnára tökéletesek az olajosmagvak, azonban csak egy zárt marékkal, valamint a görögjoghurt és egy kis gyümölcs is remek alternatíva. 
Ebédre ehetsz bátran húst sok zöldséggel és öklömnyi rizzsel, de a teljeskiőrlésű tészta is jó választás.
Vacsorára óvatosan bánjunk a szénhidrátokkal, ilyenkor a legjobb ha halat eszel salátával vagy sovány húst grillezett zöldséggel.
A folyadékfogyasztást se hanyagold el, naponta legalább két liter vizet ajánlott meginni, ha pedig sportolsz, nyugodtan megihatsz három literrel is.